Известие

Collapse
No announcement yet.

Щанцови пружини и автоматично отваряне на багажник

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
    Трябва бая да смяташ и точния израз го използва на място - да те бива и то не малко. Защото да кажем 10кг сила на отваряне на багажника (по предложения от теб метод) докато ги доведеш до равнината (или шарнира на буталото) на газовата пружина, бая има да смяташ, за да видиш точно с колко трябва да увеличиш силата ѝ, за да може да превишиш показанието на кантара още от буталото на пружината.
    Чак пък толкова точно не ми трябва, бих го направил точно така, меря теглото на капака с кантарчето, защото не знам колко е и с няколко изчисления ще пресметна какви пружини ми трябват.
    За тези които не могат да смятат остава метода проба- грешка. Отделен е въпроса, че не бих си го направил на моята кола по този начин.
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:59.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #47
      Аз бих прибегнал до ползването на линейни мотори вместо разновидности на "пружини". Предимството е във възможността за автоматизиране и на затварянето.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
        Чак пък толкова точно не ми трябва, бих го направил точно така, меря теглото на капака с кантарчето, защото не знам колко е и с няколко изчисления ще пресметна какви пружини ми трябват.
        За тези които не могат да смятат остава метода проба- грешка
        И точно сега се сетих нещо негативно в цялата история, която хората си мислят, че с това "устройство" е нещо положително, ама не мислят още малко.
        Като положително нещо, което е водещо за такова изпълнение, че нали да не се цапаш, да не пипаш и т.н. Просто като довод. Ама се изпуска момента със затварянето на капака, след като са го отворили безжично.
        При такива пружини, които да го отварят сам, затварянето ще бъде някакъв ужас. И няма просто да може да го затвориш с един или два пръста, а ще трябва с цяла ръка да го правиш. И тогава ефекта от чистото отваряне ще премине към тотално мърляво затваряне.
        Това го казвам от опит, защото сменихме пружините на една Либра комби с по-яки (~50%). С новите пружини капака пак не можеше да се отваря сам от самото начало и пак му трябваше лека помощ. Ама само като мине една равнина от да кажем 10-на см. то направо ще ти избие зъбите. И след това идваше хубавия момент на затваряне. Защото като се вдигне то започваш да буташ в равнина почти успоредна на буталото, то трябва да прилагаш огромна сила, докато капака да кажем се затвори на 50%, където силите стават доста по-различни с по-големи рамена, отнесени към буталото и т.н.
        И сега си представям, че ако капака е мръсен и си спестил изцапването на пръста, то след това трябва да си приготвиш ръкавици, с които да го затвориш.
        Просто при тази геометрия това е безсмислено. Примерно на Мерцедес Ц класа капака е много балансиран и се отваря сам, защото има една пружина, която го дърпа и да го изкара от баланса. Съответно след това ти се "бориш" с въпросната пружина, за да го затвориш. Ама понеже е добре изчислен и предвиден за такова отваряне, нещата въобще не са такива, като при "другите" видове отваряне.
        Ама стандарт и изискване, какво да правиш.
        Last edited by BO; d.m.y г., 13:07.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
          И точно сега се сетих нещо негативно в цялата история, която хората си мислят, че с това "устройство" е нещо положително, ама не мислят още малко.
          Като положително нещо, което е водещо за такова изпълнение, че нали да не се цапаш, да не пипаш и т.н. Просто като довод. Ама се изпуска момента със затварянето на капака, след като са го отворили безжично.
          При такива пружини, които да го отварят сам, затварянето ще бъде някакъв ужас. И няма просто да може да го затвориш с един или два пръста, а ще трябва с цяла ръка да го правиш. И тогава ефекта от чистото отваряне ще премине към тотално мърляво затваряне.
          Това го казвам от опит, защото сменихме пружините на една Либра комби с по-яки (~50%). С новите пружини капака пак не можеше да се отваря сам от самото начало и пак му трябваше лека помощ. Ама само като мине една равнина от да кажем 10-на см. то направо ще ти избие зъбите. И след това идваше хубавия момент на затваряне. Защото като се вдигне то започваш да буташ в равнина почти успоредна на буталото, то трябва да прилагаш огромна сила, докато капака да кажем се затвори на 50%, където силите стават доста по-различни с по-големи рамена, отнесени към буталото и т.н.
          И сега си представям, че ако капака е мръсен и си спестил изцапването на пръста, то след това трябва да си приготвиш ръкавици, с които да го затвориш.
          Просто при тази геометрия това е безсмислено. Примерно на Мерцедес Ц класа капака е много балансиран и се отваря сам, защото има една пружина, която го дърпа и да го изкара от баланса. Съответно след това ти се "бориш" с въпросната пружина, за да го затвориш. Ама понеже е добре изчислен и предвиден за такова отваряне, нещата въобще не са такива, като при "другите" видове отваряне.
          Ама стандарт и изискване, какво да правиш.
          Е все пак се сети, по добре късно отколкото никога трябва да е балансирано като това https://megatrade.bg/bg/uiski-dzhak-daniels-3-l
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
            И точно сега се сетих нещо негативно в цялата история, която хората си мислят, че с това "устройство" е нещо положително, ама не мислят още малко.
            Като положително нещо, което е водещо за такова изпълнение, че нали да не се цапаш, да не пипаш и т.н. Просто като довод. Ама се изпуска момента със затварянето на капака, след като са го отворили безжично.
            При такива пружини, които да го отварят сам, затварянето ще бъде някакъв ужас. И няма просто да може да го затвориш с един или два пръста, а ще трябва с цяла ръка да го правиш. И тогава ефекта от чистото отваряне ще премине към тотално мърляво затваряне.
            Това го казвам от опит, защото сменихме пружините на една Либра комби с по-яки (~50%). С новите пружини капака пак не можеше да се отваря сам от самото начало и пак му трябваше лека помощ. Ама само като мине една равнина от да кажем 10-на см. то направо ще ти избие зъбите. И след това идваше хубавия момент на затваряне. Защото като се вдигне то започваш да буташ в равнина почти успоредна на буталото, то трябва да прилагаш огромна сила, докато капака да кажем се затвори на 50%, където силите стават доста по-различни с по-големи рамена, отнесени към буталото и т.н.
            И сега си представям, че ако капака е мръсен и си спестил изцапването на пръста, то след това трябва да си приготвиш ръкавици, с които да го затвориш.
            Просто при тази геометрия това е безсмислено. Примерно на Мерцедес Ц класа капака е много балансиран и се отваря сам, защото има една пружина, която го дърпа и да го изкара от баланса. Съответно след това ти се "бориш" с въпросната пружина, за да го затвориш. Ама понеже е добре изчислен и предвиден за такова отваряне, нещата въобще не са такива, като при "другите" видове отваряне.
            Ама стандарт и изискване, какво да правиш.
            Много си прав.

            А иначе заводските са газо-маслени и силата им идва някъде от средата. А тези които аз съм дал си тикат още от началото. За това ги предложих.

            За останалото си 100% прав. Затварянето ще е ужас
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Амортосьора прехвърля от една камера в друга просто за да смекчи работата. В него има масло най-често.
              Това се отнася за амортисьор на ходовата част, но не и за такъв на капак.

              Амортисьор на ходова част няма как да ти задържи ходовата част в горно положение, ако демонтираш пружината, нали?
              Той прави точно това, което си написал - само обира колебанията.

              "Амортисьора" на багажника пък точно обратното - задържа капака в горно положение, и точно това му е предназначението - носеща функция.
              1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

              Comment


              • #52
                Аз пък си мисля че решението е скрито в бажажника на 147.

                Comment


                • #53
                  Аз лично не бих се занимавал с подобна глупост. Понякога се случва да натисна бутона на дистанционното без да искам, та някак не ми се ще да се разчекне багажника и да ми цъфне целия инструмент на показ при това без да знам. Не че като е отключен е по-малка вероятноста за кражба, но поне е слабо забележимо и трябва да се позагледаш първо за да усетиш че има нередност.

                  По-скоро ако имах такъв мерак, бих предприел подмяна на амортисьорите с елетромеханични механизми, които съответно и ще го затварят по команда.
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                    Аз лично не бих се занимавал с подобна глупост. Понякога се случва да натисна бутона на дистанционното без да искам, та някак не ми се ще да се разчекне багажника и да ми цъфне целия инструмент на показ при това без да знам. Не че като е отключен е по-малка вероятноста за кражба, но поне е слабо забележимо и трябва да се позагледаш първо за да усетиш че има нередност.

                    По-скоро ако имах такъв мерак, бих предприел подмяна на амортисьорите с елетромеханични механизми, които съответно и ще го затварят по команда.
                    Хаха...точно и аз това щях да напиша. За една година около 5 пъти съм го отварял погрешка,без да искам и знам.
                    Това за затварянето също е добър отговор дали си заслужава.
                    Отделно тоя механизъм (ключалката) постоянно ще е под силен товар-пружините ще дърпат зверски и колко ли ще изкара,защото по време на отключването ще е зор да се преодолеят някои сили на триене.
                    Абе не стаа...
                    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                    Comment


                    • #55
                      С това не съм съгласен.
                      Амортисьора на багажника реално не е амортисьор, а е точно пружина.
                      И като такава върху нея се изписва силата на бутане, точно като тези, в твоя линк. Именно защото е пружина, а не амортисьор, както масово се бърка.
                      Примерно на комбито 159-ка, амортисьора на капака е с корпус от рода на 22мм. И по спомен силата на оригиналната пружина се върти от рода на 1100-1200 Нютона (собствениците с комби могат да погледнат върху него и да потвърдят).
                      Ако погледна сега сайта, който си дал, то пружина с 22мм диаметър (WM-G-22), то максималната сила, която може да вземеш е с 1300 Нютона.
                      И силно се съмнявам, че с тия 100 Нютона отгоре капака да мръдне въобще.
                      За спортвагона не знам, но за седана си в грешка.

                      Около 380 нютона е единият.И то като нови.След 8-10 години употреба едва ли са толкова.

                      На моята спалня подматрачната рамка от пресована и лепена многопластова масивна дървесина се държи от 2 амортисьора всеки един по 650 нютона, а тя е с големина 180 х 200 см и тежи едно 12-15 килограма, да не е и повече ...И амортиьорите държат във вдигнат положение не само рамката ами и матрака + завивките/покривалата отгоре ...


                      Ето линк за нови газови амортисьори за багажника за които да дадени нютоните: http://www.mister-auto.co.uk/en/boot...8931_g219.html

                      ============================================


                      За спортвагона са толкова колкото казваш = 1180 и 1160 нютона.

                      Тук доколкото разбрах става въпрос за седан.

                      За спортвагона не зная доколко ще е удачно/възможно да се слагат такива по-силни амортисьори и дали няма да е противопоказно...

                      =================================================

                      Хаха...точно и аз това щях да напиша. За една година около 5 пъти съм го отварял погрешка,без да искам и знам.
                      Това за затварянето също е добър отговор дали си заслужава.
                      Отделно тоя механизъм (ключалката) постоянно ще е под силен товар-пружините ще дърпат зверски и колко ли ще изкара,защото по време на отключването ще е зор да се преодолеят някои сили на триене.
                      Абе не стаа...
                      Да-а-а-а...

                      Това и на мен ми се е случвало 1 път.
                      И аз не зная как точно се случи, но бяхме на почивка зимата и вероятно докато съм пренасял багажа съм го натиснал без да искам или докато е било в джоба на дънките съм го притиснал и се беше отворил и седял 2 нощи и 3 дни отворен, но никой не беше забелязал и всички си беше на мястото.

                      Ако сложа по силни/стегнати газови амортисьори и без да искам натисна копчето - ако визулано гледам към колата ще видя багажника отворен, но ако не гледам натам ...Ще облагодетелствам някого с екстри ...

                      __________________
                      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня
                      Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 16:54.
                      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                        За спортвагона не знам, но за седана си в грешка.

                        Около 380 нютона е единият.И то като нови.След 8-10 години употреба едва ли са толкова.

                        На моята спалня подматрачната рамка от пресована и лепена многопластова масивна дървесина се държи от 2 амортисьора всеки един по 650 нютона, а тя е с големина 180 х 200 см и тежи едно 12-15 килограма, да не е и повече ...И амортиьорите държат във вдигнат положение не само рамката ами и матрака + завивките/покривалата отгоре ...


                        Ето линк за нови газови амортисьори за багажника за които да дадени нютоните: http://www.mister-auto.co.uk/en/boot...8931_g219.html
                        Не мисля, че съм в грешка. Няма шанс на комби автомобил багажника да се държи с 380Н пружина.
                        Но най-добре колегите с комбита да метнат едно око и да кажат какво пише.
                        А вече ти ако визираш седан, това не прави моето мнение грешно? Или греша?
                        И със сигурност на седана амортисьорите са по-малки (тънки) и т.н.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                          С това не съм съгласен.
                          Амортисьора на багажника реално не е амортисьор, а е точно пружина.
                          И аз мисля че са пружини.
                          Като го смачкаш с ръце (много е трудно), не остава смачкан, а иска да се изпъне (и да те удари в зъбите).
                          Пробвал съм.
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • #58
                            http://www.che1.com/product/tl105-el...assist-system/

                            Чиста работа! все някой от предлаганите модели може да се напасне на нашите ... чак се замисли
                            Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

                            Comment


                            • #59
                              Ето снимки. Багажника го снимах отворен до положение в което нагоре започва сам да се вдига,това означава,че до това положение трябва да бъде изстрелян....ще да е яка пружина,при положение,че капака тежи доста ,а в случая е минал повече от половината си ход. Демек ще е нужно да премине вертикалната си граница,което не е малко.
                              За седан мисля няма да е толкова фрапиращо и ще е по-лесно осъществимо.
                              Attached Files
                              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                              Comment


                              • #60
                                Не е ясно и колко е дълго рамото между точката на прилагане на усилието и центъра на въртене на пантата при затворено положение на капака. Ако е много малко или обърнато огледално, и 1 тон усилие да се приложи пак нищо няма да се отвори.
                                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:57.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X